שדרוג הנייד ממנדריבה 2007.1 לגרסת 2008 RC2

אני בעלים מרוצה מאוד של מחשב נייד של Dell מדגם D610.

אתמול ניגשתי במעט חיל ורעדה לשדרג את גרסת המנדריבה היציבה והעדכנית שבו (מנדריבה 2007 בגרסת האביב) אל גרסת הפיתוח של מנדריבה 2008.

העידכון בוצע על ידי הגדרת מאגרים של cooker והמשיך כמעט כולו דרך מנהל החבילות הגרפי – rpmdrake עם נקודה יוצאת דופן בודדת והיא שדרוג rpmdrake עצמו שבוצע משורת הפקודה בעזרת urpmi.

תהליך השדרוג עצמו עבר כמעט ללא דופי אבל כיאה לגרסת פיתוח נתקלתי במספר באגים קטנים

באג 33939 – ברירת המחדל של cpufreq היא למצב performance והווה אומר שהמעבד נמצא באופן תמידי במהירות המירבית שלו דבר שבאופן טבעי בא על חשבון זמן הסוללה. אני חושב שאני זוכר דיון שהיה בנושא ברשימת הדיוור של קוקר אבל בכל מקרה דיווחתי על זה והצעתי להשתמש ב-ondemand במקום (במצב זה מהירות המעבד מותאמת לדרישות המערכת).

באג 33940 – שימוש בהגדרות ה-KDE של משתמש שהיה קיים לפני השדרוג גורר הודעה KDEinit could not launch /usr/bin/alignment-icons ואכן הקובץ אינו קיים. הבעיה אינה מופיעה עם משתמש חדש.

אג 33941 – למנדריבה יש כלי שבהפעלה הראשונה מציג דף עם מספר היבטים מרכזיים בהפצה וקישורים למידע נוסף. נראה כי הדף המתאים לגרסת 2008 עדיין לא פורסם והתוצאה הנוכחית היא הצגת הדף של 2007 למתקיני גרסת 2008.

באג נוסף שדווח לחוד נגע בהעדר mdkapplet מההתקנה. mdkapplet הוא כלי העידכונים שנכנס לשימוש במנדריבה 2007 והוא יכלל כמובן גם ב-2008 (האחראי לאריזה פשוט ביקש ממני לפתוח באג כדי שהוא יזכור את זה)

מעבר לענינים הפעוטים למדי האלו המערכת נראית יציבה ומוכנה והפתיעה אותי לטובה התמיכה של bcm43xx בכרטיס ה-Broadcom מדגם 4319.

נקודה נוספת שהפתיעה לטובה היא תצורת ברירת המחדל של Xfce וניכר שהצוות שלקח על עצמו לשפר את התאמת סביבת העבודה הזו למנדריבה עשה עבודה מצויינת.

נקודה שאני מוצא כמטרידה (אבל זה עניין של טעם וריח) היא מערכת התפריטים החדשה שאימצה את הגישה של דביאן לפיה יש מעט רמות לתפריט ובכל רמה יש המווון דברים. אני העדפתי את הסגנון המסורתי של מנדריבה שהעדיף חלוקה ודירוג עם מעט מובאות בכל רמת תפריט. היות וב-Xfce משתמשים במערכת תפריטים שונה אז עד היום לא נתקלתי במפגע הזה ואני נאלץ להודות שלקח לי כמעט דקה למצוא את קיצור הדרך לתוכנת המסוף בסביבת KDE.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מנדריבה, קוד חופשי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על שדרוג הנייד ממנדריבה 2007.1 לגרסת 2008 RC2

  1. שי הגיב:

    אני עדיין ב2007.1 היום החלפתי פריסת מקלדת (בשביל מקש SUPER) לאחר ההחלפה הוא הודיע לי שבמהלך ההתקנה ישמש המקש CTRL… (הניסוח מההתקנה)
    לא נראה לי שרצוי שזה יישאר (לי זה לא הפריע חוץ מזה שחששתי שהוא לא יבצע את ההחלפת פריסה עד איתחול של הסביבה הגרפית לפחות לאחרים זה יכול יותר להפריע)
    אז אם אתה יכול בבקשה תבדוק אם זה נשאר ואם כן אז בבקשה תדווח למי שצריך.

    בתודה מראש.

  2. DoK הגיב:

    למיטב ידיעתי ההודעה תקפה ונכונה –
    מקש ה-Ctrl משמש להחלפת השפה במהלך תכנית ההתקנה.
    אין לאמור לעיל כל השפעה על החלפת פרישות המקלדת אחרי שההתקנה הסתיימה.

    אם אתה שוקל לשדרג למנדריבה 2008 שים לב כי הגרסה היציבה עדיין לא זמינה וכי הגרסה הנוחכית היא עדיין גרסת בדיקות בלבד.

  3. שי הגיב:

    זה אמירה נכונה אך מטעה, אני כבר די הרבה זמן לאחר ההתקנה, לא התקנתי את המערכת עכשיו אלא החלפתי את הפרישת מקלדת.

    נ.ב. תודה אבל אני כבר יודע (אחרת כנראה הייתי משדרג)

  4. DoK הגיב:

    הממ… אני חושב שלא הבנתי את הודעתך הראשונה אם כך –
    אתה אומר שקיבלת את ההודעה לא במהלך ההתקנה אלא בזמן ביצוע פעולת תחזוקה במערכת (החלפת פרישת המקשים)?
    אם כן תאר בבקשה את מהלך הדברים המדויק כדי שאוכל לשחזר את הבעיה ולתקן את הדורש תיקון.

    תודה על הדיווח ושיתוף הפעולה

  5. שי הגיב:

    כניסה למרכז הבקרה של מנדריבה > החלפת פרישת מקלדת …

  6. dok2 הגיב:

    תודה על הדיווח.
    פתחתי דיון בעניין ברשימת הדיוור של המתרגמים ואם לא יזוזו דברים אז אני אפתח גם באג בעניין.

  7. שי הגיב:

    תהיתי מי שולח לי מייל באנגלית. (הבנתי בערך את המייל)

  8. dok2 הגיב:

    המייל היה בסך הכל עידכון על כך שהבעיה בטיפול וצפויה להפתר ממש בקרוב.

להשאיר תגובה

