תוצאות הבחירות – אני דווקא מרוצה

למי הצבעתי אתם כבר יודעים ועכשיו הגיע הזמן לסכם את הבחירות ולהגיד שאני דווקא מרוצה מהתוצאות –

לא נכנסו לכנסת הבאה מפלגות שכל כולן מחאה/אוירה/הלצה – לא נראה בה את הגמלאים, לא נראה בה את בוגרי עלה ירוק וניצולי השואה ושאר מרעין בישין.

הגוף המוזר שנושא את שם מפלגת העבודה קיבל בקירוב טוב את המגיע לו אחרי שהומלך עליו האטד ברק וזכינו לראות את חבריו זוחלים על גחונם אל ממשלת אולמרט תוך שהיא נוטשת כל עקרון ורעיון אותו מפלגת העבודה אמורה לייצג ותוך שתיקה רועמת שלא עלתה ממנה אף מילת ביקורת על התנהלות המפלגה והעומד בראשה.

הייתי שמח לראות את מרצ מקבלת תמיכה רחבה יותר כמייצג היחידה של השמאל החילוני הציוני.

הייתי שמח לראות את קדימה מקבלים תמיכה נמוכה בהרבה היות ומדובר באוסף אופורטוניסטים שהצמיח ממנו עבריינים מורשעים (כמו חיים רמון), כאלו שעומדים למשפט (כמו הירשזון), כאלו שיעמדו למשפט (כמו אולמרט) וכאלו שחמקו מידו של החוק לפחות לעת עתה (כמו אפללו, אברהם, הנגבי ובר-און). נראה הרבה מהתמיכה שקיבלה קדימה הגיע ממבוהלי ביבי – ביבי אכן מרתיע אב הייתי שמח לראות את הקולות האלו הולכים למפלגה עם חוט שדרה של ממש (כמו מרצ למשל).

ליברמן הוא תופעת הבחירות הנוכחיות ועם כל הבעיתיות שבדברים אותם הוא משמיע אני שמח לראות נציגות רחבה לציבור חילוני במובהק.

הליכוד זכה לתמיכה נאה בעיקר בהתחשב בכך שביבי, שהאכיל אותנו מרורים בכהונתו הקודמת כראש ממשלה, מוביל את המפלגה ומסיבות תמוהות נבחר גם להיות במרכז הקמפיין של המפלגה (דבר שמן הסתם עלה לה במספר מנדטים).

הבית היהודי והאיחוד הלאומי היה טוב אם היו הולכות יחדיו ובכל מקרה הפילוג עלה לציבור אותו הן מייצגות במנדט בודד.

וכל הבלאגן הזה מביא אותנו בסופו של דבר אל מקום שממנו יכולה המפלגה שמייצגת את רוב הבוחרים להקים הן ממשלה ימנית צרה (מה שלא הייתי רוצה לראות ומה שכנראה גם הליכוד לא היה רוצה לראות) והן ממשלת אחדות במגוון הרכבים.

הדבר היחיד שמעט מעיב על השמחה היא חוסר היכולת של קדימה לקבל את דין הבוחר אבל את זה ניתן ליחס לדברים בעלמא שנועדו בסופו של דבר להעלאת המחיר שישלם הליכוד עבור הצטרפותה והרי בסופו של דבר קדימה חייבת להצטרף אל הליכוד כי אחרת תתפרק לגורמיה.

כך שבסך הכל נכון לשלב זה נראה כי התוצאות בהחלט מוצלחות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה פוליטי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על תוצאות הבחירות – אני דווקא מרוצה

  1. ik_5 הגיב:

    1. אני מקווה שלא יהיו בקרוב בחירות בגללך
    2. קדימה וליברמן הן מפלגות המחאה החדשות
    3. אם יהיו עוד פעם בחירות עכשיו לדעתי ביבי צריך לשלם עליהם לבד ולא הציבור בישראל
    4. אני מאוד מקווה שלא נראה את ביבי בתור ראש ממשלה, עוד לא התאוששנו מהפעם הקודמת, וזה עדיין עולה לנו הרבה יותר מידי כסף.

  2. DoK הגיב:

    1. אני דווקא חלק מהגוש הגדול שיהווה את הבסיס לממשלה הבאה
    2. אני לא חושב שליברמן היה הצבעת מחאה, לדעתי מעבר להתנסחויות המתלהמות הוא נציג בודד לימין חילוני וכנציג החילונים אני שמח שהוא זכה לתמיכה רחבה (מהיבטים אחרים אני די מודאג מהתמיכה שהוא זכה לה אבל בכל מקרה אין בדרישות שלו משהו שהוא מחוץ לגבולות הלגיטימיות).
    קדימה גם היא לא הצבעת מחאה היות ורוב המצביעים למפלגה האקלקטית הזו בחרו בה לא כדי למחות על דבר זה או אחר אלא כדי לעצור את ביבי (תוצאת ספין מחוכם ואפקטיבי של יועצי התקשורת של קדימה).
    3. היות וביבי עומד בראש גוש גדול למדי אני לא רואה סיבה שיתקימו בחירות בזמן הקרוב ובכל מקרה נכון לעכשיו די ברור מי נמצא בראש הגוש שמנסה לעשות דה-לגיטימציה לתוצאת הבחירות של הציבור ומי מוביל בלי להתלהם את הגוש שזכה לתמיכה הרחבה יותר בציבור.
    4. אני לא מצליח לדמיין מצב בו ביבי אינו עומד בראש הממשלה הבאה ועם כל הסלידה שלי מהאיש אני חושב שהוא מוקף בחבורה מוצלחת מאוד של אנשים שאני מאמין שישמרו עליו היטב.

כתיבת תגובה