היום פורסמה ב-Ynet כתבה יפה של פרופ' דני רבינוביץ' שמציגה בצורה פשוטה וקלילה את האמת המזהמת מאחורי המונופול הפרטי הבא בחסות הממשלה ובעידוד פעיל של נשיא המדינה.
על רגל אחת – המכונית החשמלית ה"נקיה" שמנסים למכור לנו בכסות אינטרס ציבורי מזמהת יותר ממכונית "רגילה" עם מנוע בנזין (אפילו לפני שמנסים להפטר מהמצברים שלה).
לא יאמן. ומה שהכי לא יאמן זה שאנחנו כבר לא מופתעים כשעובדים עלינו
העובדות:
רכב חשמלי קיים כמי מיצובישי IMEV צורך 100 ואט לק"מ.(נתוני מיצובישי)
ניצולת תחנות כח גז מבוססות מח"זמ היא 75-80% (נתוני משרד האנרגיה)
תחנות כח פחמיות: 40% ניצולת ופליטת מזהמים ירדה ב 80% עם מסננים חדישים.
עכשיו, מכאן תתחיל לחשב מחדש.
לרוע המזל אין קשר חד ערכי בין הניצולת לבין פליטת המזהמים ואני רחוק מלהשתכנע בכך שרכב חשמלי מקטין זיהום ולא פשוט מייצא אותו לפריפריה על ידי תחנות כח ומטמונות למתכות כבדות ממצברי המכוניות.