איזה יופי (כלי העידכונים של מנדריבה)

בעוונותי רק לעיתים רחוקות אני רואה את הגרסה היציבה של מנדריבה המותקנת על המחשב שלי.

באופן שוטף אני משתמש בגרסת הפיתוח cooker ואהתקנתי את הגרסה היציבה בעיקר בשביל ש"תהיה לי גרסה יציבה" ובשביל שאוכל במקרה הצורך לבדוק איך הדברים נראים אצל "משתמשים נורמליים".

היות ואתמול שודרגה המערכת לגרסת האביב החדשה של מנדריבה 2007 אז היום החלטתי לראות "איך זה עובד באמת?".

אז כמעט מן הסתם זה עובד סבבה – סביבות העבודה של KDE ו-GNOME הן מהגרסאות החדישות ביותר ומכילות שיפורים רבים ש… המממ… כמשתמש ב-Xfce מאוד קשה לי להתרשם מהם ובכל מקרה אני מרגיש בהן לא ממש בנח.

ועוד כהנה וכהנה עידכונים, שיפורים ותיקונים.

דבר אחד מאוד סקרן אותי – כלי עידכון המערכת האוטומטי MandrivaUpdate שנראה בפועל בצורת mdkapplet (סמליל חיווי במגש המערכת).

הכלי אמור לבדוק אם יש עידכונים זמינים ולאפשר את התקנתם .
עד כאן טוב ויפה רק שבעת שחרור מנדריבה 2007.0 מבחינת תפקודו בפועל הכלי הזה היה בסך הכל עוד סמל חסר פעילות במגש המערכת.

בהמשך עוד הספקתי לראות בשלב כלשהו שהחיווי שלו החל לעבוד וגם ראיתי בחטף הודעה שגרסה כי החיווי הופעל בעקבות שינויים בצד השרת אבל שהכלי עוד לא ממש פעיל.

אני חושב שבשלב מסויים הוא עבד גם בגרסה 2007.0 אבל לא יצא לי לראות אותו בפעולה.

עכשיו סופסוף אני יכול להתרשם ממנו –

כלי זה בודק בכל כניסה למערכת אם יש עידכונים להתקנה ומחווה אם נמצאו כאלו או שמערכת מעודכנת.

במקרה שיש עידכונים זמינים מאפשר הכלי את ביצוע פעולת העידכון אחרי הזנת סיסמת מנהל המערכת.

עד עכשיו זה פשוט עובד נ ה ד ר – לא צריך להפעיל כלום, ההודעות למשתמש קצרות, ברורות והולמות את המצב, החיווי ברור …

כלי פשוט במראהו ובהפעלתו שיאפשר גם למשתמש חסר כל ידע מוקדם לשמור את המערכת שלו מעודכנת ובטוחה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מנדריבה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

להשאיר תגובה

