הסיפור העצוב על רוז עלי ועל העיתון

מדובר בסיפור איום – אב שהוא גם סב ככל הנראה רצח את נכדתו שהיא גם בתו ואשתן בכלל גרושה מבנו והסבתא לא רצתה לדעת והסבתא רבא והשכנים והמשטרה וזה נורא וזה עוד לא נשמע במחוזותינו.

באמת שמדובר בסיפור איום – רוז, ילדה בת ארבע וחצי בסך הכל (או חמש אליבא דעורכת הדין של ההגנה), נרצחה.
אבל באופן אישי אני חושש שאני חווה כאן משהו שהוא אולי אפילו איום מזה – רוז, ילדה בת ארבע וחצי בסך הכל (או חמש אליבא דעורכת הדין של ההגנה), נרצחה ואני פלטתי אנחת רווחה. זה היה אפילו איום יותר אלמלא כל מי שדיברתי איתו היום הפגין תגובה דומה.

ילדה בת ארבע וחצי נרצחה, לי לא כל כך אכפת מזה וכל מי שדיברתי איתו היום לא התרגש מזה יותר מדי.

זה פשוט נורא.

אז מה בעצם קרה פה?!

ביום ראשון עוד לפני שפורסם שיש צו איסור פרסום טרחו בויינט לפרסם ידיעה סתומה לפיה עוברים ושבים על גדות הירקון מביעים פליאה למראה המוני שוטרים ועיתונאים שמרוכזים במקום.
הסאב-טקסט שמראש היה מובן הוא שהעיתונאים, שכבר מזמן הפכו בזכות ולא בחסד לסגנים של אלוהים, יודעים משהו שאני אתם לא יודעים ואה-בה-בה-בה לנו.
חלפו עוד מספר שעות וזכינו לשמוע שהוצא צו איסור פרסום גורף על כל הפרטים הנוגעים לחקירה שכמוה עוד לא נראתה כאן, משהו פשוט מעולם אחר, מציאות שעולה על כל דמיון… אבל אסור להגיד שומדבר.
עוד 45 דקות בערך וזכינו לקרוא שהמשטרה מבקשת את עזרת הציבור בחיפושיה אחרי ילדה.
כמעט חמש דקות מאוחר יותר זכינו גם לקרוא ראיון עם השכנה מנתניה שידעה לספר ש"רוז תמיד היתה עצובה".
פגיעה בחקירה ובצו איסור הפרסום?! חס ושלום, בסך הכל מישהו ניסה לזעוק בצורה שלא משתמעת לשתי פנים שמדובר בפגיעה בילדה על ידי בני משפחתה.
התמונות?! באחת נראית ילדה מחוייכת אבל בשניה הילדה בוכיה ויד מבוגר אוחזת בה.
מה עלה בגורל הילדה?! אסור כמובן לפרסם כל פרט אבל מדובר בפרשה שכמוהה לא נודעה במחוזותינו… פשע איום ונורא שעולה על כל דמיון… קציני המשטרה שאמונים על מלחמה במשפחות פשע עוד לא ראו דבר כזה…

ועוד יום ועוד כותרות ענקיות עם רמזים בעובי פיל על פגיעה כלשהי בילדה על ידי בני משפחתה וקישור עקיף אך ישיר ביותר לחיפושים באזור הירקון.

והנה בא לציון גואל כי נראה שבדרך פלא מישהו בעיתון פריזאי גילה פרטים שאף עיתונאי ישראלי לא יכול לפרסמם מפאת האפשרות של פגיעה בחקירה.

ותעצרו את הנשימה כי עוד רבע שעה אולי יוסר צו איסור הפרסום על הפרשה הנוראית הזו שקציני המשטרה שעוסקים בחקירתה ממררים בבכי בעודם מבוססים במי הירקון.

ו…. פווווו… אנחת רווחה אדירה נשמעה מכיוון כל כלי תקשורת אפשרי… עכשיו סופסוף אפשר להוציא את כל הצהוב החוצה – הילדה רוז בת הארבע וחצי (או חמש אם תקשיבו לעורכת הדין של ההגנה) נרצחה על ידי סבה שהוא גם אביה החורג שבנו נמצא בפריז… והסבתא רבא.. והשכנים… והמשטרה… והעובדים הסוציאלים… והטלויזיה… והעיתונים… ואני וחברי….
ואיפשהו בתוך כל המאמץ האדיר למכור עוד ועוד מהצהוב הצהוב הזה אני מגלה שמשהו השתבש… משהו יוצא מגדר הרגיל… מין הרגשה מוזרה שכזו…
איפשהו בתוך כל המאמץ למכור עוד ועוד מהצהוב הצהוב הזה אני מגלה שלא הזדעזעתי ואפילו נורא מזה – אני משוחח עם אנשים שנמצאים סביבי וניכר שגם הם ילכו היום לארוחת הצהריים שלהם.

זה פשוט נורא – ילדה בת ארבע וחצי נרצחה ומרוב מאמץ למכור את כל הפרטים בסיפור הצהוב שברקע האירוע הטרגי הזה נוצרה (לפחות בסביבתי הקרובה) איזו סוג של אדישות.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, פוליטי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על הסיפור העצוב על רוז עלי ועל העיתון

  1. אדוה הגיב:

    זה הפוך לגמרי ממה שאני מרגישה. ככל שמתבררים יותר פרטים, אני נחרדת. הסיפור הזה מעורר אצלי תחושה של דחייה וזעזוע עד כדי כאב בטן פיזי ממש.

  2. DoK הגיב:

    צהוב עולה (וזה לא מכבי)…
    דורון אופק מביא את העמדה שלו על הסיפור

  3. מרדכי הגיב:

    יש לעלות את הסבא אבא לגרדום עד שיענה מה עשה לרוז כיהוא מהתל בכולם

  4. dok2 הגיב:

    אני מקווה שאתה מודע לבעיה הטכנית בהעלאת אנשים לגרדום עד ש…
    אתה הרי לא מתכוון ישעלו אותו אל במת הגרדום וישאירו אותו שם, עומד ליד החבל, עד שפיו יפיק מרגליות.

להשאיר תגובה

