פסק זמן מתרגום מנדריבה

כל המאמצים שלי להביא לכך שהתיקון לבאג הצגת הספרות באופן אופיס יחלחלו גם אל משתמשי הגרסה היציבה כשלו וביחד עם חוסר נחת ממספר החלטות שהתקבלו במנדריבה הגעתי למסקנה שאני צריך קצת פסק זמן.
היום שלחתי לרשימת הדיוור של המתרגמים הודעה שלא אעדכן את התרגומים לגרסה 2009 והזמנה שיפנו אלי מתרגמים חדשים אם וכאשר יגיעו לשם.
אם אתם מעונינים למלא את החלל (המצומצם מאוד) שהתפנה ואתם צריכים יעוץ או עזרה אתה מוזמנים ליצור איתי קשר.

היות ו"סתם להשתמש" בהפצה מסוימת זה לא בדיוק מה שאני אוהב לעשות אז אני מתלבט אם ולאיזה הפצה אחרת להפנות את המרץ שלי.
העדיפות היא להפצה חופשית (כמו בדיבור) ומבוססת RPM. רעיונות יתקבלו בברכה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מנדריבה, פלאנט לינוקס, קוד חופשי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

8 תגובות על פסק זמן מתרגום מנדריבה

  1. חזי הגיב:

    זה מאכזב מאד. אמנם ביום יום אני לא משתמש במנדריבה, אבל שמתי לב שיש לה הרבה נקודות זכות. עכשיו הם הרסו את כל הרושם הטוב.

    שמתי לב שאתה חובב Xfce. אולי תנסה לבדוק הפצות קלות עם Xfce. אני חשבתי לבדוק את Zenwalk על המחשב הישן לפני שאני מתחיל לחשוב על חדש, אבל בינתיים הרעיון נדחה קצת עקב לוח זמנים צפוף.

  2. dok2 הגיב:

    עבדתי זמן מסוים עם וקטור לינוקס בגרסה מבוססת Xfce ודי נהניתי ממנה.
    אולי בסוף אפנה באמת לאזור הסלאק אבל בינתיים אני מחפש משהו עם RPM (ההפצה הראשונה שתבדק תהיה ככל הנראה PLD)

  3. שי הגיב:

    חבל, תודה רבה על מה שעשית עד עכשיו.

  4. ארתיום הגיב:

    תשמע, אני לא חושב שאוכל לחדש לך הרבה…

    אבל, נכון להיום, בין הפצות RPM‏ Suse היא מאוד מבטיחה. יצא לי לראות אותה קצת, אני חושב שאם לא היו הפצות deb אז הייתי הולך עליה.

    הבחירה השניה שלי הייתה CentOS אם יציבות חשובה לך. אם אתה חיי על הקצה אז לך על Fedora (למרות שאני אישית לא ממליץ אותה אלא אם אתה מוכן להיות שפן ניסיונות).

    מצד שני, למה rpm??? תמיד יש דביאן הישן והטוב 😉

  5. קפלן הגיב:

    היי דותן,

    אני מבין את ההרגשה שלך, אבל לא בטוח שההחלטה שלך נכונה (לפחות בעיניי). אם כל פעם שמשהו היה משתבש אנשים היו לוקחים את הרגליים והולכים, כל פרוייקט היה קורס לפחות פעם אחת במהלך החייים שלו. אי אפשר לנטוש בכל פעם שקצת קשה או שדברים לא מסתדרים.

    לדעתי חשוב שתקטר להם על הקושי בהכנסת התיקונים, תקח פסק זמן מההפצה וכו', אבל זה לא אומר שצריך להפסיק לתרום להם.

    ארתיום – לדעתי הוא פשוט רצה לפסול את דביאן ואובונטו, ולכן הקטע של "מבוססת RPM".

  6. elcuco הגיב:

    זה עוד תופעה שמוזרה קצת אם מסתכלים מהצד…

    אתה לא יכול להשתמש בהפצה ללא "הצורך לשנות ולעזור"? תסתכל על זה מהצד, לא מוזר?

    קפלן – ההבדל הוא שמנדריבה הם אטומים, והם תאגיד ולא ארגון צדקה. נכון לעכשיו הם מתעלמים מאיתנו.

  7. drazick הגיב:

    תודה על התרומה שלך…

  8. dok2 הגיב:

    תודה על התגובות התומכות
    אני משתמש בלינוקס קודם כל בגלל שאני נהנה מהאתגר הטכני.
    אין לי צורך ממשי בשימוש האינטסיבי במחשב בלינוקס בפרט מעבר להנאה שבהתמודדות עם האתגרים שהדבר מציב ובהתאם אני בד"כ מעורב ברמה כזו או אחרת בפרויקטים שאני משתמש במוצרים שלהם.
    לגבי RPM – אני רגיל לעבודה עם RPM ומכיר את הכלי הרבה יותר טוב ממה שאני מכיר את deb. היות ומעבר להצהרות חסרות ביסוס , למיטב ידיעתי, לא ראיתי כל הוכחה לעליונות המאוד מאוד מדוברת של deb אז אני לא רואה סיבה לפנות לכיוון הזה.

    קפלן –
    אני בוחר לעזוב עכשיו אחרי שעשיתי מאמצים רבים למדי לגרום לשינוי בהקשר הבאג הנוכחי ואחרי שצברתי די סיבות אחרות.
    ההרגשה הכללית שלי לגבי מנדריבה נכון להיום היא שההפצה עושה צעדי ענק חזרה אל 2006 – חופשיות התכנה תופסת מקום שולי יותר (כחלק מאימוץ הגישה של אובנטו), ההשקעה במשתמשים הביתיים יורדת לטובת השקעה במוצרים לארגונים והנימוקים לקניית המוצר המיועד לשוק הפרטי התאיינו (יש לי טיוטת פוסט על זה ואולי אפרסם אותה בהזדמנות).
    מעבר לזה אני לא רואה בעיה עם זה שפרויקטים "יקרסו" – היות והקוד חופשי מי שירצה יוכל לקחת אותו להמשיך משם ובמקרה של מנדריבה זו נקודה חשובה גם לאור הבעיות הכלכליות שהם מפילים על עצמם מעת לעת

להשאיר תגובה

