אחרי שדרוג ל-2008.0 המערכת פשוט טסה

באין תלונות מיוחדות על שדרוגי מנדריבה 2007.1 למנדריבה 2008.0 ביצעתי אתמול שדרוג של המערכת היציבה במחשב שלי.

אני תמיד מחזיק מערכת יציבה מעודכנת במקביל למערכת הקוקר כדי שאוכל לעזור למשתמשי הגרסה היציבה, להשוות לגרסת הפיתוח ולהציל את גרסת הפיתוח במקרה של באגם קריטיים.

אז אתמול בלילה ביצעתי שדרוג של המערכת היציבה שכרגיל אורך מספר שעות (הפעם שודרגו יותר מ-1700 חבילות) אותן אני נוהג להעביר בשינה קריצה

היום בבוקר חיכתה לי הודעת שגיאה על שדרוג kplato ועוד שתי חבילות לא קריטיות. ביצעתי עדכון למאגרי התוכנה וסבב עדכון נוסף לחבילות (הותקנו עוד 30 חבילות שכמעט כולן של koffice ו- koffice2) ואתחלתי את המערכת.

המערכת המעודכנת עלתה במהירות אבל עיכוב ניכר בטעינת מנהל התצוגה (KDM במקרה זה).

הגדרתי מחדש את שולחן העבודה התלת-מימדי (בעזרת drak3d שהתקין את compiz-fusion), נכנסתי לסביבת העבודה של Xfce (כמובן קריצה) והפעלתי מספר יישומים כדי להתרשם שהדברים הבסיסיים עובדים – מה אומר?! המערכת פשוט טסה!

אביוורד איתה עבדתי אתמול לפני השדרוג עלתה עוד לפני שחלון הספלאש שלה הופיע, פניתי לגנומריק כדי לראות אם מדובר במקרה הזוי ושוב היישום עולה בשבריר שניה… אפילו לאופן אופיס לקח בערך שניה וחצי לעלות.

אני יודע שמנדריבה הכניסו שינויים שונים שאמורים לשפר את תגובתיות המערכת אבל לביצועים כאלו לא ציפיתי.

עכשיו אני צריך לבדוק מה מקור הביצועים המטורפים האלו ולשכנע את מערכת הקוקר שלי לדמות למערכת היציבה (דבר שלא יכול לקרות בגלל השימוש בחבילות debug שהופך את המערכת לאיטית יותר)

פוסט זה פורסם בקטגוריה מנדריבה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על אחרי שדרוג ל-2008.0 המערכת פשוט טסה

  1. שי הגיב:

    מעניין, לי יש תחושה הפוכה של איטיות (אומנם לא מוחלטת אבל כך אני מרגיש)

להשאיר תגובה

