ערכת הנושא של מנדריבה 2008.0

מי שעדכן לאחרונה את מערכת הקוקר שלו יכול כבר עכשיו להתרשם מערכת הנושא של מנדריבה 2008.0 שאוטוטו תצא והמועמדת הראשונה לשחרור כבר יצאה בשבוע שעבר.

לעניות דעתי, המשוחדת יש לומר, הערכה יפה מאוד ובפרט הדברים אמורים לגבי הסגנון המיוחד לאנימצית הטעינה של KDE.

בערכה זו גם נפתרה סופית ובאופן מוצלח מאוד, שוב יש לומר "לטעמי", בעית הגרפיקה של כפתור ה-Kmenu במנשק RTL.

תמונות?! בינתיים נשאיר אתכם במתח מוציא לשון

פוסט זה פורסם בקטגוריה מנדריבה, קוד חופשי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

13 תגובות על ערכת הנושא של מנדריבה 2008.0

  1. חזי הגיב:

    המשך הניסוי שלי עם מנדריבה:

    [למי שלא עקב אחרי הפרקים הקודמים – בדרך כלל אני עובד עם אובונטו, אבל מכיוון שהמחשב החדיש של חבר שלי לא מסתדר עם קרנל בן חצי שנה, והגירסה הבאה של אובונטו עדיין בשלב אלפא, לא רצינו לקחת סיכון והחלטנו שבינתיים ננסה קצת הפצות אחרות. מנדריבה כבר בשלב RC לכן היא מועמדת].

    נזכרתי שיש לי דיסק קשיח ישן עם 40GB ששוכב בצד, אז החלטתי לחבר אותו למחשב שלי (סוס לא צעיר אבל עדיין עושה עבודה יפה, שהדיסק הישן שלו גם הוא עם 40GB), כדי לנסות על עצמי את מנדריבה לפני שאני מחליט אם זה מתאים לחבר שלי חסר הנסיון בלינוקס. כרגע אני עובד עם גנום, ואולי מחר אנסה את KDE (שאני מכיר פחות טוב). בינתיים הכל נראה מלוטש ומעוצב יפה, וקל לשים לב שהשקיעו בהפיכת סביבת העבודה לנוחה ככל האפשר למי שלא מכיר לינוקס. עוד לא עשיתי בדיקות רציניות, אבל הרושם הראשוני שלי הוא שמנדריבה משתמשת בפחות זיכרון ממה שאני רגיל באובונטו, ובשבילי זה שיפור חשוב כי יש לי רק 512MB (דווקא למחשב החדש של חבר שלי עם 2GB זה פחות קריטי).

    המשך יבוא…

  2. dok2 הגיב:

    אני שמח לשמוע שהרושם הראשוני הוא טוב.
    אם תוכל לדווח על כל בעיה (אפילו קטנה ושולית) בהקדם האפשרי זה יכול לעזור להכניס תיקונים של הרגע האחרון לפני שחרור הגרסה הרשמית.
    אם אין לך כח להתעסק עם באגזילות (ואני מניח שזה המצב ובעיקר עם פרויקט שאתה לא כל כך מעורה בו) אז אתה מוזמן "לקטר" מעל דפי בלוג זה ואני אשתדל להעביר את הדיווחים להמשך טיפול.

  3. חזי הגיב:

    הבעיה הרצינית היחידה: העברית הוצגה במהופך בתוכנית ההתקנה, כך שנאלצתי לעשות את זה ב"אנגלית".

    עוד רשמים:

    צריכת הזיכרון – אחרי שעה עם השועל ברור שהמצב לא טוב יותר מאשר באובונטו.

    ערכת הנושא – la Ora Free יפה ומינימליסטית כראוי, אבל לטעמי שורת הכותרת ()

  4. חזי הגיב:

    אופס, שלחתי מוקדם מדי – אז אמשיך כאן:

    ערכת הנושא la Ora Free – יפה ומינימליסטית כראוי, אבל לטעמי שורת הכותרת (title bar) של חלון לא פעיל קצת דהויה מדי, כך שאם יש מספר חלונות פתוחים במקביל וחופפים חלקית לוקח לי שניה להבין מה קורה.

    בסייר הקבצים אני לא משתגע על זה שכל לחיצה על תיקיה פותחת חלון חדש (אבל זה כמובן עניין של טעם),בעצם אני נזכר שגם באובונטו זה בררת המחדל וכבר שכחתי ששיניתי את זה מזמן…

    את קומפיז לא הצלחתי להפעיל כי הזיהוי של כרטיס המסך לא נכון (אני אנסה שוב אחר כך, אבל אין לי הרבה מוטיבציה כי זה קצת כבד עבור המחשב שלי)

    מוזר לי שאין תוכנת מסרים מיידיים מותקנת "מהקופסה"

    לגבי Software Managment – הוא נראה הרבה יותר טוב מ-Synaptic של אובונטו/דביאן, אבל נדמה לי שעבור משתמש לא בקיא הוא לא מהווה תחליף לפשטות של Add and Remove Software מאובונטו

    עכשיו אני אנסה לעבוד קצת בעברית ונראה מה יהיה…

  5. DoK הגיב:

    לגבי עברית בהתקנה –
    ביצעת התקנה גרפית או טקסטואלית?
    בהתקנה גרפית לא נתקלתי בהיפוך כיוון. כדי שעברית תוצג כהלכה בהתקנה טקסטואלית יהיה צורך במעקפים שאינם טריויאליים אבל אנסה לבדוק מה אפשר לעשות (אני לא חושב שזה יהיה בזמן ל-2008)

    לגבי העיצוב –
    אעלה את עניין שורת הכותרת ואני מקווה שזה יפול על אזניים קשובות.

    לגבי סייר הקבצים –
    על איזו תוכנה מדובר? אתה עובד ב-KDE או ב-GNOME?

    לגבי זיהוי כרטיס המסך –
    זו נקודה חשובה מאוד והפתרונות בד"כ פשוטים.
    אודה אם תצרף את החלק הרלבנטי של lspcidrake (או את כל הפלט)

    לגבי תוכנת המסרים –
    באיזו סביבת עבודה מדובר?

    המון תודות על הדיווח 🙂

  6. חזי הגיב:

    ההתקנה היתה גרפית, והשתמשתי ב-DVD

    כל מה שאמרתי עד עכשיו היה לגבי GNOME. אולי אחר כך אנסה את KDE

    לגבי כרטיס המסך, אני אחזור עם פרטים אחר כך.

  7. DoK הגיב:

    המממ… העברית היתה הפוכה בהתקנה הגרפית?!
    זו אכן בעיה רצינית
    התקנתי את RC1 כבר שלוש פעמים וזה נראה לי תקין לגמרי.
    ההתקנות שלי היו על i586 אולי ההבדל הוא בגלל שהתקנת את גרסת ה-64 ביט? (לא נראה לי סביר אבל זו אפשרות)
    בכל אופן, באיזה חלק של ההתקנה העברית היתה הפוכה?

    נפל לי האסימון לגבי סייר הקבצים – התכוונת שיש שימוש ב"ניווט מרחבי". באופן אישי אני שונא את זה ולמעשה מאז שהכניסו את זה ל-GNOME כברירת מחדל אני לא עובד יותר בסביבה הזאת. למרות שאני סולד מהשיטה הזאת אני לא מאמין שישנו את זה – זו ברירת המחדל שקבעו ב-GNOME וההנחה היא שמי שבחר בסביבה הזאת יודע ומצפה שזה יהיה חלק מהחבילה. הגישה הכללית שאני מרגיש מהפרויקט הזה היא שהחבר'ה שם יודעים יותר טוב מהמשתמשים מה נכון ומה לא נכון 😕
    אתה מוזמן לנסות את Thunar כתחליף לנאוטילוס, ברירות המחדל שלו נוחות יותר לטעמי.

  8. dok2 הגיב:

    לגבי העברית ההפוכה –
    יכול להיות שבחרת עברית במסך הראשון (זה שבו בוחרים אם להתקין את המערכת, להשתמש בה להצלה או להעלות מהכונן הקשיח)?!
    אם כן אז נתקלת בבאג בטיפול בעברית ב-gfxboot ולרוע המזל לא מדובר רק בעברית הפוכה אלא בג'יבריש מוחלט שכתוב באותיות עבריות אבל אינו יוצר מילים בעלות משמעות.

    נכון לעכשיו המעקף שנבחר הוא להסיר את העברית ממסך זה ועדיין ניתן לבצע את כל ההתקנה בעברית אם בוחרים בעברית במסך בחירת השפה (המסך הראשון בתוכנית ההתקנה עצמה).

  9. חזי הגיב:

    כן, אתה צודק לגבי העברית. העלתי את דיסק ההתקנה שוב, וזה באמת סתם ג'יבריש. כתוצאה מכך חזרתי אחורה ובחרתי התקנה באנגלית, ולכן לא ראיתי בכלל את ההתקנה העברית.

    לגבי גנום, האווירה שאתה מתאר מוכרת, אבל בכל זאת אני רגיל לסביבה הזו. עכשיו אני מנסה קצת את KDE ואני חייב לציין שאני מופתע לטובה. באובונטו KDE משני לגנום, וזה מורגש. בנוסף, אם מתקינים שם את שתי הסביבות במקביל נהיה קצת ברדק – ההגדרות של KDE משבשות את גנום (זה לא משהו רציני, אבל כל מני דברים קטנים בעיצוב משתבשים). לעומת זאת במנדריבה נראה לי שההתאמה בין הסביבות טובה, וכמעט לא מרגישים את המעבר ביניהן.

    כרטיס המסך שלי – בבדיקה שניה מסתבר שהמערכת מזהה אותו נכון (אני זה שהתבלבל ושכח שהחלפתי אותו לפני כמה חודשים… ) הבעיה נובעת סתם מכך שהדרייבר לא יורד מכיוון שלא הגדרתי טוב את המאגרים. אני אחזור אל זה מחר.

    יש לי בשורה רעה – הערב ניסיתי להתקין את מנדריבה 2008.0 על המחשב החדש של חבר שלי והיו בעיות דומות למה שראיתי באובונטו 7.04. למען האמת ניסיתי גם את אובונטו 7.10 ואת 7 MEPIS (כאמור שתיהן בגירסאות לא סופיות) ואותן בעיות מופיעות. כנראה שבאמת מדובר בבעיה בעבודה של הקרנל עם לוח האם, והגרסאות החדשות של הקרנל (2.6.22) עדיין לא פותרות את הבעיה. מחיפוש ברשת אני רואה שיש מי שפתרו את זה, אבל זה לא פשוט. ההמלצה היחידה שיש לי בינתיים – אם אתם קונים מחשב חדש ומתכוונים להתקין לינוקס, עדיף לקחת חומרה קצת פחות חדישה (במקרה הנוכחי – עדיף לוח אם מבוסס שבב p965 שהוא בכלל לא רע במקום p35 החדש יותר), או שתהיו מוכנים לכך שיעבור זמן עד שהבעיות יפתרו מהצד של הקרנל.

  10. DoK הגיב:

    כמו שכבר ציינתי לא חייב להיות קשר בין שפת ההתקנה לשפה שאתה בוחר ב-gfxboot
    בחר עברית בחלון בחירת השפה וכל ההתקנה תמשיך בעברית (וגם תקבל מערכת מוגדרת עם ברירות המחדל המתאימות לקידוד, החלפת שפה וכו').

    תוכל לפרט לגבי הבעיות בהן נתקלת עם לוח האם?! (מנדריבה, שלא כמו אובנטו, היא הפצה חופשית ויכול להיות שהבעיות בהן נתקלת יפתרו רק עם רכיבים קניניים)

  11. חזי הגיב:

    אני די בטוח שהבעיה עם לוח האם לא קשורה להפצה, אלא לקרנל. למעשה נדמה לי שזה הפתרון לעניין:
    http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=470786
    מאוחר יותר אני אנסה, ואם זה יעבוד אני אפרסם את זה גם בפורום של מנדריבה.

  12. dok2 הגיב:

    למען האמת הדיווחים שאני רואה בפורומים של מנדריבה טוענים שאין בעיה מיוחדת עם P35
    אודה אם תוכל לפרט מה הבעיה בה נתקלת (יש לי הרגשה מוזרה שמדובר בבקר דיסק של jmicron אבל בנתונים הנוכחיים זה ניחוש פרוע בלבד)

  13. חזי הגיב:

    יכול להיות באמת שזה העניין. לצערי בימים האחרונים לא הספקתי לחזור אל חבר שלי כדי לבדוק את העניין לעומק. ברגע שאחזור אל זה אדווח מה היתה הבעיה.

להשאיר תגובה

