אוגוסט פינגוין 2007

נראה כי די הרבה אנשים טורחים לסכם את הרשמים שלהם מאוגוסט פינגוין אז החלטתי להצטרף להמון.

קודם כל צריך לומר שאוגוסט פינגוין הוא כנס שמארגנת עמותת המקור ("עמותה ישראלית לתוכנה חופשית ולקוד־מקור פתוח" שכבר שנתיים בערך שאין לי קשר אליה) ומהווה במידה רבה את גולת הכותרת של פעילותה*. הכנס מתקיים באופן מסורתי ביום שישי הראשון של חודש אוגוסט (אחד הכנסים הקודמים נערך ביום חמישי כדי לפנות אל קהל העובדים בתחום ומן הסתם לא יכולתי להגיע אליו) ומעצם קיומו ביום שישי הוא נמשך כחצי יום.

תכני הכנס הנוכחי פורסמו די זמן מבעוד מועד ולא ממש קלעו לטעמי כך שלא הרגשתי צורך לתכנן את לוח הזמנים שלי כדי להגיע ומצד שני מדובר באירוע אליו מגיעים די הרבה אנשים שאני מכיר או שיתפתי איתם איתם פעולה בפרויקטים שונים ואפילו כאלו שאני נמצא איתם בקשר כמעט יומיומי אבל רואה אותם לעיתים רחוקות מאוד כך שהזדמנות לפגוש אותם היא בהחלט סיבה למסיבה.

לשמחתי הכנס התקיים השנה בבית ציוני אמריקה ובת זוגי החליטה לצאת למסע קניות בדיזנגוף באותו יום כך שניצלתי את ההזדמנות כדי להגיע.

עם התקרב מועד הכנס התברר שגם תומר מ-Chameleon יגיע לשם וקיויתי לפגוש גם אותו כדי לשמוע את השקפתו על השילוב של נובל עם הקהילה המקומית וכדי להשמיע לו חלק מהרעיונות שיש לי בנושא.
התכנים כאמור לא נראו לי מענינים מדי אז ההגעה ב-11:00 (לכנס שמתחיל בסביבות 9:00 "לפנות בוקר" של יום שישי) שהלמה את התוכניות של זוגתי נשמעה כמו פתרון מצויין שיאפשר לי שינה הגונה ועדיין להגיע בשעה סבירה כדי לפגוש די אנשים.

כשהגעתי בשעה המתוכננת באמת פגשתי במהרה חלק ממכרי (עידו, שלומי, גיא, ערן, שי, אורי, ליאור, יעל ובטח עוד שהרגע זרחו מפרחוני) והשיחה די קלחה לה. בשלב כלשהו נזכרתי שלא נתקלתי במשהו שנראה כמו דוכן הרשמה למרות שהכנס אמור להיות בתשלום (30 ש"ח) ואחרי חיפוש קל מצאתי משהו שנראה היה כמו הדוכן הנכון ונרשמתי לכנס, דבר שזיכה אותי בעוד חולצה לאוסף ובתקליטור של OpenCD שמכיל מגוון תוכנות חופשיות לחלונות ובכל מקרה יש לי עותקים שונים שלו. בהמשך שמחתי לפגוש עוד אנשים שלא פגשתי אותם פנים אל פנים לפני כן (כמו קובי זמיר, שהתגלה ,באופן לא ממש מפתיע, כרחוק מאוד מהדמות שציירתי בעיני רוחי) או שלא ממש היה לי קשר איתם בעבר אבל הכרתי את שמם וחלק מהדברים שהם עושים (כמו ניר סמיונוביץ').

את המשך הכנס ביליתי בעיקר ב"פעילות בלתי פורמלית" שזה סיפור כיסוי לריכולים במסדרון בזמן שרוב האנשים הלכו להרצאות והיה בסך הכל בהחלט מעניין ומאוד מהנה.

לקראת סופו של הכנס הוכרז באופן פורמלי על פתיחת "השלב הלא פורמלי" קריצה שכלל מסיבת החלפת מתפחות הצפנה (יש לי מפתח אבל אין לי מושג מה עושים איתו למרות שהסבירו לי את זה כבר בערך 10 פעמים) וקבוצת דיון של אנשים שמעורבים בפרויקטים הנוגעים לחינוך.

בחרתי להצטרף לדיון בעניני חינוך. שמחתי לגלות שהיוזמה לדיון הגיעה דווקא מכיוונם של אלו שעוסקים בתחום לפרנסתם ונראה היה בתחילה שהדיון הולך להיות באמת מסודר ופרודוקטיבי אבל התקווה נגוזה די מהר. בתחילה היה ניסיון לכנס את הקבוצה בשטח הכינוס הכללי אבל מהר מדי התגלה שהמקום רועש מכדי לקיים בו דיון בווליום שפוי ולכן היגרנו לחדר צדדי ושקט ובו הציג היוזם (מישהו מחברת איגל-מחשבים שאת שמו איני זוכר ומיד תבינו למה) רעיון שהדיון יפתח בסבב בו כל אחד מציג את החברה שלו/ הקשר שלו לתחום. הרעיון נגוז כמעט כשם שעלה עם התפתחות של דיונים ספורדיים על כל מילה שלישית שמישהו הזכיר. בין כך ובין כך אחרי דקותיים הגיע בחור חביב שעובד במקום והבהיר לנו שאנחנו צריכים לפנות את החדר ושוב היגרנו והפעם לאולם הראשי. באולם עדיין התקיימה מסיבת החלפת המפתחות שבה השתתפו כשישה אנשים שעשו רעש כמו 20 אבל היות והאולם גדול מאוד אז ההפרעה היתה שולית למדי. כדאי גם לציין שכל כסאות האולם פונים לבמה כך שכדי ליצור קבוצת דיון שבה אנשים יכולים לראות זה את זה חלקנו תפס את השורה התחתונה בעוד החלק האחר התיישב לו על הבמה. ניסיון נוסף לקיים את סבב ההיכרות שוב עלה בתוהו אבל בין לבין מהדיונים שהתפתחו ("על כל מילה שלישית" כבר אמרתי?) עלו מספר נקודות מענינות. אני לא מתימר לסכם את הדיון כאן בגלל שנאלצתי אחרי זמן מה לעזוב את הקבוצה לטובת טלפון שהזעיק אותי למסעדה למסיבת יומולדת אבל הבנתי מליאור שהדיון היה דווקא בסדר. הרושם שלי עד הרגע בו עזבתי היה שמיעוט חדור מטיבצית יתר פגע במידה רבה בפרוידוקטיביות הדיון.

הסיכום שלי לכנס הוא לכן "עונה על הציפיות":

פגשתי די הרבה אנשים והשיחות היו קולחות ומענינות.

בעיות בארגון לא חסרו אבל הוא בסך הכל היה סביר בהחלט (בהחלט פחות טוב מהרושם שהמארגנים ניסו לשוות לו לפני הכנס).

אני חושב שלביקורת הצעקנית משהו על הכנס לא היה מקום בהתחשב בזה שהתוכן פורסם מבעוד מועד ואולי הבעיה היא במארגנים שיצרו רף ציפיות גבוהה מדי.

כנראה שאגיע גם בשנה הבאה.

* הכנס הוא מקור רווח לעמותה הודות להכנסות המתקבלות מגופים שמפרסמים בו אבל הדבר לא משנה מהעובדה שאין עוד פעילות שהעמותה משקיעה בה כל הרבה משאבים ומאמצים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

4 תגובות על אוגוסט פינגוין 2007

  1. ik_5 הגיב:

    מה אין לך טענות כלפי העמותה, שחר שמש ושאר המארגנים ?!
    עוד מעט תגיד לי גם שאתה מעיז לעשות משהו חזרה לקהילה, ושאתה בכלל היית רוצה שהכנס יהיה איזה שבוע או משהו…

    טוב נו, גמרתי עם הציניות (למי שלא הבין).
    תודה על השיתוף 🙂

  2. dok2 הגיב:

    מי שלא מצפה לא מתאכזב.
    באתי בעיקר בשביל לפגוש אנשים וזה בעיקר מה שעשיתי.
    בסך הכל אני חושב שקיבלתי תמורה מצויינת ל-30 ש"ח שלי ומבחינתי השנה העמותה מילאה את תפקידה (לגרום לדי הרבה אנשים להתכנס, לקשקש במסדרון ולהנות מכיבוד קל) בצורה בהחלט סבירה.

  3. שחר שמש הגיב:

    ייתכן, למרות שאני לחלוטין לא מוכן להתחייב, שאילו היית מגיע להרצאה הראשונה (אתה יודע, המיותרת הזו שבה מדברים על מה עשתה העמותה בשנה האחרונה) לא היית חושב שכל מה שעשינו היה רק אוגוסט פינגווין (או אפילו הדבר המרכזי שעשינו).

    לעולם אין לדעת מה לומדים כאשר מחליטים להקשיב.

    כך או כך, את כל הבעיות שראית באירגון אני אשמח לשמוע (בדוא"ל פרטי אם אתה לא רוצה לעורר דיון ציבורי, או בכל מקום אחר שבו אני קורא. במילים אחרות, לא סתם לכתוב פה כתגובה אלא אם אתה גם שולח לי מייל שאומר שעשית את זה). המטרה היא ללמוד מטעויות.

    שחר

  4. DoK הגיב:

    כדי להיות הוגן יש לציין שלא ניסיתי ליצור איתך או עם העמותה קשר במטרה לנסות לשנות דברים כבר יותר משנתיים.
    גם הפוסט הזה לא ממש בא כדי לנסות ולשנות דברים – כפי שניתן להתרשם מהמונה בצד אז לבלוג הזה יש מספר קוראים מצומצם מאוד ובהתאם גם הציפיות שלי להשפיע באמצעותו (ולראיה אפשר להסתכל על הגיוס ההמוני לשיפור מנדריבה שחל מאז שהתחלתי לכתוב בו).
    אם כמי שעמל על הכנס מצאת בדברים ביקורת שיכולה לסייע בעתיד אז זה הרבה מעבר למה שיכולתי לצפות לו.
    כפי שכתבתי אני בהחלט מרוצה מהכנס השנה שלא נפל ברמת הארגון שלו מכנסים קודמים ואף התעלה על חלקם ועובדה זו מצטרפת לניסיון גרוע מאוד שיש לי עם ניסיונות קודמים להביא לשינויים בעמותה (מה שהביא אותי לבחור שלא להשאר בין ידידיה*).
    בקיצור מבחינת הקשר שלי לעמותה אפשר לסכם אותו בכך שאני לא מתעניין בעמותה (אבל שמח לנצל את הכנס שהיא מארגנת כדי לפגוש אנשים שונים) והעמותה מצידה מעולם לא הביעה עניין בדברים שאני עושה.

    * למי שלא מכיר את העמותה אז כדאי להסביר שזה מעמד מיוחד (ונפוץ למדי) בעמותה של מי שמשלם לה אבל אינו עומד בקריטריונים הדרושים כדי להחשב כחבר בה או שפשוט אינו נספר בין חבריה מסיבות אחרות.

להשאיר תגובה

