אתר (כבר לא כל כך) חדש למשתמשי אובנטו בישראל

לפני מספר שבועות הושק אתר חדש למשתמשי אובונטו בישראל שתחילתו בפורום שנמצא עכשיו בכתובת http://www.ubuntu-il.com/forum

מדובר ביוזמה המרעננת ביותר בזמן האחרון שהגיעה ממקור קהילתי ולא נוהלה בסגנון חסמבה.

ההתחלה היתה נאה בעיקר מבחינת היקף יחסי הציבור והסחיפה ראשונית של מבקרים אף כי לא היתה חפה מבעיות.

בזמן שהיו גם קולות עם נטיה "פטריוטית" לאתרים אחרים שראו באתר החדש סוג של פילוג ופגיעה בקיים אני דווקא מצאתי שמדובר בדבר ראוי ובעיקר אם לאובנטו יש את אותה קהילה תומכת שכל כך הרבה שומעים עליה ובהתאם גם מצאתי לנכון לשלוח ברכות ואיחולי הצלחה לבני (היחיד בצוות המקים שהיתה לו זהות אמיתית באותה עת).

כאמור אני מוצא באתר החדש את היוזמה הקהילתית המרעננת ביותר בתקופה האחרונה (ושוב צריך להסתיג ולומר שיוזמות אחרות גם הן נראות מענינות מאוד אבל ההתנהלות החסמבאית הרחיקה אותי מהן) וכבר זמן מה שאני חושב אם לעשות את העצירה ולנסות לסכם את שלביו הראשונים אבל בגלל שאני חושב שעדיין מדובר בפרויקט צעיר אני מהסס לעשות כן.

בינתיים נראה שארתיוםכנראה צבר קצת תיסכול מאובנטו) החליט שהמועד הגיע ופרסם את דעתו ולפיה בשלב זה נראה שהפורום למרות הכוונות הטובות לא מפגין רמה מקצועית מספקת.

אני חושב שלעת עכשיו זו מסקנה סבירה אבל אני חושב שכנראה עדיין מוקדם לשפוט ובעיקר כשאיכות הפורום תלויה בהתגבשות קהילה, דבר שלוקח זמן.

אז במקום להכביר מילים ולכתוב שוב את כל מה שכבר כתבתי אתם פשוט מוזמנים לקרוא את התגובה שלי בבלוג של ארתיום (מה גם שמגיע לו חיזוק חיובי על שעורר דיונים מענינים בפרסומים האחרונים שלו על אובנטו).

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

3 תגובות על אתר (כבר לא כל כך) חדש למשתמשי אובנטו בישראל

  1. BeNi הגיב:

    תודה שאתה מפרסם את האתר החדש..

  2. ארתיום הגיב:

    רק הערה קטנה,

    הפוסט שלי בעיקר נכתב במטרה לעורר את מנהלי הפורום ולנסות למשוך אנשים טובים או לשנות את הגישה שלהם…

    אני יודע שמוקדם מידי להגיד הפורום הצליח או נכשל… אם הייתי חושב שהוא נכשל לא הייתי כותב את הפוסט ומגיב לפעמים בפורום עצמו.

  3. dok2 הגיב:

    סבבה 🙂
    אני בהחלט מקווה שהדיון יביא לשינוי המיוחל.
    אני חושב שהביקורת שהבאת מוצדקת אבל החשש העיקרי שלי הוא מיצירת דה-מורליזציה אצל מפעילי האתר.
    בשורה התחתונה אני חושב שצריך לתת לזה עוד זמן.

להשאיר תגובה

