קיטור קטן על שתי פרסומות

  • ברוב הפעמים פרסומות לא מנסות להיות אינפורמטיביות ובהחלט מצליחות בכך אבל חברת החשמל הגידלו לעשות –

בפרסומת של החברה שרצה כבר לא מעט זמן הם מספרים לנו על "סולם החשמל" או משהו כזה.

מדובר במדד שמשקף את היחס בין הצריכה לבין יכולת הייצור של חברת החשמל.

במצב נורמלי זה לא אמור לעניין אף אחד בגלל שהחברה שמגנה בקנאות על המונופול שלה היתה צריכה להיות בעלת יכולת ייצור שכוללת רזרבה לכל צרה שלא תבוא.

לחברת החשמל שלנו כפי שכבר ידוע לכל יש סדר עדיפויות שונה והפעלת תחנת הגז שליד רמלה יכולה היתה מבחינתה להמתין מספר שנים בזמן שהצרכנים חווים הפסקות חשמל מדי פעם.

אוקיי, עזבנו את הקיטורים על המונופול ונחזור לפרסומת –

אז הפרסומת מספרת לנו מה אומר כל שלב בסולם המחדל של חברת החשמל וממליצה לנו בחום רב לעקוב אחר המדד.

רק דבר אחד שכחו לספר לנו… איפה מפורסם אותו מדד.

בסוף הפרסומת אנחנו מוזמנים לאתר של חברת החשמל אבל זה נאמר בלי שום קשר לסולם ההוא.

  • אורנה בנאי שבה אלינו בתפקיד האדם הנאור עם טיעון לוגי מבריק –

הפעם עסקינן בעיקור בעלי חיים ואורנה בנאי מספרת לנו איך היא עיקרה את הכלבה שלה כבר בהיותה בת חצי שנה.

נניח בצד את דעתי על עיקור בעלי חיים וננסה לבחון את הנימוקים "המבריקים" שמועלים בפרסומת.

אז למרות שאת דעתי הנחנו בצד עדיין עיקור הוא סוגיה מעוררת מחלוקת שלא נעלמה מעיני המפרסם והוא עונה לה ישירות –

אורנה בנאי מספרת לנו בפרסומת שאמרו לה ש"עיקור הוא לא מוסרי" והטיעון המנצח שהיא (לפחות כפי שהמפרסם שם את הדברים בפיה) שלפה את התשובה הנהדרת… "עיקור היא הדרך ההומנית לצמצום מספר בעלי החיים העזובים"

בוא ננסה את זה שוב לבחון את הדו-שיח המרתק בשביל לראות אם יש כאן נימוק ואם הוא באמת עובד

א: עיקור הוא לא מוסרי

ב: מה פתאום, עיקור היא הדרך ההומנית לצמצום מספר בעלי החיים העזובים

תשובה לטיעון כי מדובר בעניין "לא מוסרי" אין כאן, זה עניין מובן מאליו, ובמקום זה יש כאן הפניה למוסר שאימץ העונה וזוכה לתואר "הדרך ההומנית".

אז יש לנו עכשיו שתי שיטות מוסר שאחת נקראת "הדרך ההומנית" והשניה חסרת שם אבל לפי עיקור הוא דבר "לא מוסרי" (יש לקרוא – "מחוץ לתחום המוסרי של אותה תפיסה").

ומהי אותה "דרך הומנית"?!

באופן מוזר משהו "הדרך ההומנית" מוצאת בעיקור הליך טוב מקיום בעלי חיים עזובים.

מסכנים חסרי הבית, אני מקווה שאורנה בנאי לא תתפוס אותם בסמטה חשוכה, אבל זה מרחיק גם מעבר שהרי מה הם "בעלי חיים עזובים" – האם כלב ללא בעלים אנושי הוא "בעל חיים עזוב"?! ודב חביב ללא בעלים אנושים הוא עזוב?! ואולי יהודים היו בתקופות שונות "עזובים"?!

ניחא אם היתה כאן קריאה לעיקור ללא התלות בנימוקים מוסריים כאלו ואחרים אבל משנבחרה הדרך של פניה לתחום המוסר אני כצרכן מצפה ליחס מעט יותר רציני מססמאות ריקניות.

אין ספק מדובר בפרסומת נאורה ותסלחו לי שאני בוחר בדרך אחרת.

מודעות פרסומת
פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על קיטור קטן על שתי פרסומות

  1. תומר הגיב:

    עיקור חיית המחמד כרוך בעלות כספית. אדם שבאופן פוטנציאלי עלול לנטוש את הכלב בעתיד כנראה ינסה לחסוך בעלות הכספית של הטיפול (וגם בשאר האלמנטים הכספיים של טיפול בחיית מחמד, אבל זה כבר סיפור אחר) וכך למעשה ייתכן מאד שמרבית הכלבים הנטושים לא עברו את הטיפול.

    הפרסומת של חברת החשמל לא מנסה לחדש לנו כלום. ראינו כבר עשרות פעמים בשנה האחרונה את אותה הפרסומת, אנחנו יכולים לדקלם אותה מתוך שינה, ועדיין היא לא סייעה לנו במאומה. אם המדד אכן מופיע רק באתר (חשבתי שהוא אמור להופיע גם בתשדירים שלהם), הם באמת חושבים שאנחנו ניכנס ונתעדכן מספר פעמים בשעה אודות המדד בשביל לדעת שכדאי שנתחיל לשפוך על עצמנו מים בשביל להתקרר?

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s