שדרוג קרנל פשוט במנדריבה

סיבות שונות שעיקרן פוליטיקה פנימית (הנה דוגמה אחת מני רבות) גרמו לכך שעד לאחרונה לא ניתן היה לשדרג את גלעין הלינוקס במנדריבה באופן אוטומטי.

בתחילה פשוט לא הופיע החבילה במסגרת החבילות הזמינות לעידכון, אחר כך נוספה החבילה kernel-latest שלא הותקנה כברירת מחדל (ומשמע שמתקינה מתוך כוונה תחילה בחר להתקין בכל רגע את הגלעין העדכני ביותר).

אחרי עוד "ניצחון" של קבוצת מפתחי הגלעין (כאמור עסקינן בפוליטיקה פנימית) התקבלה החלטה בלתי הגיונית בעליל להשמיט את עידכוני חבילת הקרנל ממנהל החבילות הגרפי גם כאשר הותקנה kernel-latest (ההנחה היא שרק משתמשים "מתקדמים" משתמשים בכלי הטקסטואלי).

כמו בכל הסיפורים עם הסוף הטוב "זה כבר היה יותר מדי" ומספיק תלונות מאנשים מספיק חשובים ברשימת הדיוור של cooker הביאו לכך שעכשיו אחרי התקנת kernel-latest יציע כלי העידכונים של מנדריבה את חבילת הקרנל האחרונה שזמינה כחלק מהעידכונים השוטפים.

אז נכון שעדיין המצב לא הכי טוב אבל עדיין מדובר בפתרון סביר.

היות ואתמול שוחרר עידכון לקרנל אז היתה זו הפעם הראשונה שזכיתי לראות את הפלא עובד והוא עובד נהדר.

האמת היא שאין כאן הרבה מקום להפתעות בגלל שגם קודם עידכוני הקרנל עבדו מצויין ("פוליטיקה פנימית" כבר אמרתי?!) והחדשה העיקרית היא שהחבילה הופיע בכלי העידכונים.

ההתקנה, כאמור, עברה באופן חלק לחלוטין ובין השאר בגלל שבגרסה היציבה אני משתמש עבור כל המודולים הנוספים לגלעין בחבילות DKMS.

פוסט זה פורסם בקטגוריה מנדריבה. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה