עכשיו גם Radu לא אוהב את לינוקס

Radu (הכותב מהיר החימה שעומד מאחורי Béranger) התקין את בטא 2 של Yoper 3.0 עם גלעין לינוקס מגרסה 2.6.20 ונדהם לגלות שכונני ה-PATA שלו מנוהלים ומזוהים ככונני SCSI.

אני משער שלו כמו לרוב המשתמשים האחרים לא ממש אכפת איך מנוהל הכונן כל זמן שהוא מנוהל כהלכה אבל השינוי בניהול ההתקן הביא איתו שינוי לא מבורך באופן הפניה אליו במערכת וכעת במקום שהכונן יהיה hda הוא עונה לשם sda.

לשינוי הזה יש פוטנציאל נהדר "לשבור" הרבה תוכנות וישומים.

התרעומת הנוכחית הזכירה לי מובאת הבלוג של Vincent Danen שהצהיר שהוא לעולם לא ישתמש בלינוקס בשולחן העבודה.

הטרוניה של וינסנט היתה מאוד דומה לזו של ראדו וגם היא נסובה סביב השינויים התכופים ב-API של הקרנל.

לרוע מזלו של וינסנט הפרסום יצא ממש מעט לפני השקת מנדריבה 2007 ולדיסלב מ-DistroWatch  מיהר לתפוס עליו טרמפ כדי לנגח את מנדריבה.

מאז הרבה מים זרמו בשלוליות ארצנו, לדיסלב למד לאהוב את מנדריבה, וינסנט כנראה זכה לשטיפה הגונה על "הנזק התדמיתי שהוא גרם" וראדו גילה שה-API של גלעין הלינוקס עדיין אינו יציב.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

6 תגובות על עכשיו גם Radu לא אוהב את לינוקס

  1. ik_5 הגיב:

    כל מערכת הפעלה משנה את הAPI שלה בכל גרסה חדשה שיוצאת…
    אם אנשים רוצים יציבות של API, שישארו עם אותו קרנל.
    העניין הוא שבלינוקס הדבר יותר מורגש בגלל שלינוקס מתעדכן לעיתים דחופות יותר מאשר מערכות הפעלה כדוגמת Windows או Mac.

  2. dok2 הגיב:

    מה זו גרסה חדשה בלינוקס?
    האם מעבר מגרסה 2.6.19 לגרסה 2.6.20 צריכה ליצור כאלו שינויים גדולים.
    אם קראת את הקישור ל-beranger אז בטח ראית שהוא מתלונן בין השאר על הבחירה לתת להתקנים שמות לפי התקני ההנע שלהם.
    מתן שמות סכמטיים יותר (לדוגמה "disc 1") היה מונע את השבירה שקרתה הפעם ועלולה להסתיים בכי רע עבור רבים.
    על כל פנים ניכר כי שמירה על ה-API נמצאת בסדר עדיפות נמוך מאוד בפרויקט הלינוקס.

  3. ik_5 הגיב:

    היות ולא בדקתי את השינויים בין הגרסאות אני לא יודע.
    אבל אתה חייב להתחיל להתייחס לכל יציאה של קרנל בתור מערכת הפעלה חדשה !
    לא הפצה חדשה, אלא מערכת הפעלה חדשה.

    בקשר להתקנים. אני מוצא אותם הרבה יותר נוחים למשל מהשמות של עולם ה BSD.
    אבל תמיד יש מה לשפר. למה שאותו אדון נכבד לא יכתוב Patch שיבצע בדיוק את זה, וינסה להגיש אותו לפרוייקט של הקרנל ?!
    הבעיה היא אבל, שאז תהיה שבירה של כל התוכנות, עד אשר הן יתמכו בשיטה הזו… ככה שמעניין אם הוא מעוניין בזה 🙂

    בכל מקרה, בניגוד ל Windows, יש לך את היכולת לשנות מצב, אם הוא לא נראה לך, אז למה במקום לשפר את המצב, הוא ממשיך להתלונן ?!

  4. DoK הגיב:

    בפועל אתה צודק והמשמעות של העדר שמירה על ה-API הוא שצריך להתחשב בכל גרסה מינורית של הקרנל כמערכת הפעלה חדשה.
    … זו בדיוק הבעיה!
    זו גם הסיבה שאני משתמש בקרנל של ההפצה שלי עליו נבנים פאטצ'ים רבים שהופכים לי את החיים לקלים יותר וחוסכים ממני הפתעות בתדירות לא סבירה.
    דרך אגב הבחירה בקונוונצית שמות ההתקנים היא לא סוג של ברירת מחדל בהעדר חלופה אחרת אלא סוג של החלטה של מפתחי הקרנל.

  5. ik_5 הגיב:

    אוקי, יש פה משהו שכנראה לא ברור ברעיון.
    תאר לך שמחר WordPress ישחררו איזו תת גרסה, ואז כל מה שעבד עד עכשיו, ישתנה בגלל תיקון (לא שום דבר אחר), למה אתה מוכן לקבל דבר כזה בתוכנה "רגילה", אבל לא בתוכנה שהיא "קרנל" ?

    בחירת שמות להתקן יכולה להיות feature נוסף לקרנל, בדומה למה שWindows עושה עם מחיצות (כדוגמא), כך ש C: הוא בעצם מחיצה לכל דבר, אבל בגלל משחק כלשהו, זה הופך להיות נקודת עיגון שאי אפשר לעגון עליה עוד דברים, ואז יש לנו אובייקט.
    אז אפשר לחשוב על צורה מסויימת לעשות דבר כזה גם לשמות התקנים, כלומר Pasado Objects או משהו בסגנון.
    אבל משהו צריך להתחיל עם זה. ואם יהיה Patch מוכן, תאמין לי שזה יעלה לדיון. במקרה הרע, הוא לא יתקבל, אבל אם לא יתחילו עם זה, זה לעולם לא יתקיים בכל מקרה.

    אז בהצלחה 🙂

  6. dok2 הגיב:

    אם מחר וורדפרס משחררים גרסה ששוברת לי את הבלוג אז אני לא מוכן לקבל את זה.
    אני לא מוכן לקבל העדר תאימות שמגיע "יום בהיר אחד" בתוכנות ואני לא מוכן לקבל את זה בקרנל.
    ליתר דיוק אני מוכן לקבל את זה אבל… לאט ומעט תוך שאני עובר את תהליך ההגירה יחד עם התוכנה.
    אני לא מוכן לקבל אופן אופיס שלא פותח קבצי doc אבל אני מוכן במשך תקופה להשתמש באופן אופיס ששולח הזהרות על שימוש ב-doc.
    בכלל, אני לא רואה בקרנל משהו יותר "קדוש" מתוכנות אחרות וכך לדוגמה אני מוצא את הניסיון המקורי להציג את גרסת האביב של מנדריבה 2007 כסוג של "גרסה מיוצבת" בגלל השימוש ב"מערכת בסיסית יציבה" (שזה אומר בעיקר קרנל ישן) מגוכח למדי.

    לגבי השמות – לא ממש אכפת לי מה יהיו השמות אבל אני רואה בתהליך שתואר כאן סוג של זלזול במשתמש או אם תרצה שפה יותר מרוסנת אז "העברת האחריות למשתמש". בפידורה לדוגמה העברת האחריות היתה פשוטה כי הם מעגנים לפי ה-label (ראה e2label ו-tune2fs אם בא לך)

להשאיר תגובה

